Sunday, September 18

Sen sist då..

Nähä, det här verkar ju inte alls gå bra med det här bloggandet...

Tror det har att göra med att jag är på jakt efter en större lägenhet, har letat ett långt tag, och intresset för mina nuvarande 48 kvm har gått i stå. Inte lätt att ha några projekt eller visioner när platsen inte finns. Sen när jag klagar på att jag bor lite och det inte finns tillstymmelse till förvaring får jag ofta tipset "Men du får väl slänga något du inte behöver!" Men då det mesta i lägenheten är sånt jag använder, kanhända inte dagligen, kan jag ju inte precis slänga det bara för att jag inte använder just nu?

Är väl lite lätt kräsen när det gäller lägenhet, men jag väljer gärna bort källarlägenheter, murriga mörka lägenheter, inrökta gulnade lägenheter och lägenheter med kök som är renoverade under 80-90-talet (ni vet de där där de blåst  ut allt och satt in vita, lite poriga, kantiga laminatluckor som för tankarna till någon institution..) och då blir det ett letande i den här stan där lägenhetsbrist råder.. Nåja, än har inte hoppet övergivit mig!

Under tiden plöjer jag mig suckandes igenom Bolig & Living Etc.

2 comments:

raptus said...

Kämpa på, någonstans finns det en våning som väntar på dig. Ryser när jag tänker på di vita köksluckorna

malla said...

Å, jag hoppas det! :)
Ja, visst är det tråkigt när de renoverat sönder köken ibland!